torsdag 18 april 2013

Dagens, veckans, kanske årets roligaste #svSEO

En torsdag är snart över, för att snart övergå till fredag. Dagen hade inte mer än börjat förrän jag upptäckte att jag satt och skrattade medan jag drack dagens första mugg kaffe. Anledningen till mitt högljudda skratt var filmen med namnet "Search Integration har krismöte" på YouTube.

För att förstå det riktigt roliga i det måste man nog ha följt hash-taggen #svSEO på Twitter ett tag (rekommenderas), sedan läst bloggposter som involverar Search Integration och Per Pettersson av Magnus Bråth.

Jag har bara snabbkollat Twitter idag, men vad jag sett har jag inte sett att företaget Search Integration reagerat på filmen. Jag hoppas att de tar den på rätt sätt, för den var först och främst rolig. Inte värre än vad vilken ståuppkomiker som helst drar på bästa sändningstid på TV.

Under dagen kröp det fram att det är Viktor Kaugesaar som låg bakom den geniala filmen. Han skriver själv om det i en bloggpost med det fyndiga namnet "It was me", som naturligtvis förtjänar en helt naturlig länk. Nu är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar